Rdza

Barlovento II to stalowy jacht typu Rigel zbudowany w 1988 roku dla Żeglarskiego Klubu Morskiego w Katowicach – od początku z myślą o dalekich wyprawach w zimne rejony. Niemal 16metrowy ocieplony kadłub jest w stanie pomieścić wszystko, co w trakcie takiej wyprawy może być potrzebne.

Numer rejestracyjny: POL-2221
Port Macierzysty: Gdańsk
Armator: Prywatny
Rok budowy: 1988
Typ: Rigel

DANE TECHNICZNE JACHTU
Długość: 15,80 m
Szerokość: 4,37 m
Zanurzenie: 2,40 m
Wyporność: 28 t
Typ ożaglowania: kecz
Powierzchnia pomiarowa ożaglowania: 100 m²
Kadłub: stal
Silnik: PZM Puck SW 266/M5
Moc silnika: 39KW
Liczba koi: 9 koi stałych + 2 w mesie, karta bazpieczeństwa na 12 osób
s/y Barlovento II

Barlovento II od lat z sukcesami żegluje w Arktyce: w 1996 roku pod dowództwem kpt. Mieczysława Siarkiewicza odbyło rejs dookoła Spitsbergenu, za który została przyznana nagroda Rejs Roku 1996 i Srebrny Sekstant.
Od 2013 roku wyprawy Barlovento II w Arktykę organizuje kpt. Maciej Sodkiewicz. Najpierw zaprowadził jacht w rosyjską Arktykę, do archipelagu Ziemi Franciszka Józefa, gdzie osiągnął szerokość geograficzną 82°10,5’N, co stanowiło rekord polski i drugi wynik na świecie w sportowej żegludze na północ – bez wmarzania w lód. W 2014 roku w ramach projektu Lodowe Krainy Barlovento II dotarło na Grenlandię Wschodnią i Jan Mayen, ale ze względu na warunki lodowe zdołało jedynie opłynąć Spitsbergen bez zapuszczania się na północ.

W tym roku Barlovento II przypłynie na Zlot wprost z morza – jacht właśnie wraca ze Spitsbergenu. Kapitan Sodkiewicz i ekipa projektu Lodowe Krainy tym razem dopięli swego – 6 sierpnia 2015 roku dopłynęli pod żaglami na szerokość geograficzną 82°37’N, ustanawiając rekord świata w sportowej żegludze na północ – bez wmarzania w lód. Oficjalne powitanie Barlovento II odbędzie się w Gdyni w czwartek, 8 października, o godzinie 12:00 w Basenie Żeglarskim.